måndag 14 april 2014

Ett nytt cykelcafé i stan

På Folkungagatan 67 på Södermalm i Stockholm har det nyligen öppnats en cykelcafé. Detta heter Le Mond Cykelcafé. Vad namnet kommer ifrån vet jag inte, finns säkert flera saker att härleda det ur. Men vad är då ett cykelcafé kan man ju undra.


Ja detta mycket trevliga café har utrustats med en cykelparkering inne i själva caféet. En bra funktion då det både är trångt på innerstadsgatorna samt många av oss inte vill lämna ifrån oss dyrgriparna ute obevakade. En bekant till mig fick till och med in hans lådcykel här. Imponerande.


Som ni ser är det ordnat för att hänga upp cyklarna. Jag hade min Brompton denna dag och de får man ju in precis vart som helst. Men under tiden jag satt här fylldes hängarna på med cyklar och fler och fler cyklister dök upp.


På övervåningen finns det en storbildsTV där det kommer sändas cykling live. Misstänker att det blir populärt att hänga här vid stora tävlingar.


På det hela taget ett mycket trevligt café med gott kaffe och goda lunchmackor. Detta ligger perfekt till för mig på min pendling till och från stan. Vi kanske ses där en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar